Dersin Adı | Sesler, Görüntüler, Kültürler II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 102 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, postmodern imgeler dünyasını inceler. CDM 101 dersinin devamı ve tamamlayıcısıdır. Bu ders, öğrencilerin kendilerini çevreleyen görsel dünyaya bakışlarını değiştirmeyi amaçlar. Görsel kültürde anlamın nasıl üretildiği hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur. Ders şu sorular etrafında şekillenecektir: Görsel-işitsel dünyayı nasıl anlamdırıyoruz? Ekonomi, politika ve kültür görsel temsili nasıl etkiler? Görsel kültürün üretilme, tüketilme, dağıtılma ve yorumlanma biçimleri her gün gördüğümüz imgeleri nasıl etkiler? İmgeler ve iktidar arasında nasıl bir ilişki vardır? |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Değerlendirme bir ev ödevi, iki ara sınav ve bir görsel proje üzerinden yapılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Modernizmden Postmodernizme – Değişen Görsellik Rejimleri I | Fredric Jameson“Postmodernism, ortheCulturalLogic of LateCapitalism” 146 (July-Aug 1984), pp. 53-92. David Harvey. TheCondition of Postmodernity. Blackwell, 1989, pp. 284-325. |
3 | Modernizmden Postmodernizme – Değişen Görsellik Rejimleri II: Simulacrum Gösterim: Český Sen (2004) (90 min) | Jean Baudrillard,Simulacra and Simulation.University of Michigan Press, 1994, pp. 75-94. |
4 | Appropriation, Metinlerarasılık, Pastiş, Parodi | Marita Sturken& Lisa Cartwright “Chapter 8: Postmodernism: Irony, Parody, Pastiche” in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2018 (Third Edition), pp. 301-336. |
5 | Gösteri - Gösterim: The Persuaders (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/persuaders/ | Guy Debord, The Society of the Spectacle, 1967. Jean Baudrillard, The Gulf War did not take place. 1995. Zeynep Gürsel, “Spectacular Terrorism. Images on the Frontline of History” 9/11 New York – Istanbul (Ed. FerideÇiçekoğlu), pp. 154-191. |
6 | Cool Gösterim: Merchants of Cool (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/cool/view/ | Dick Pountain and David Robins. Cool Rules. The Anatomy of an Attitude. Reaktion Books. 2000, pp. 15-33. Robert Farris Thompson “An Aesthetic of the Cool” African Arts. 1973. Vol 7(1), pp. 40-43, 64-67, 89-91. |
7 | Milliyetçilikten Küreselciliğe | William Mazzarella "'Very Bombay': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency." Cultural Anthropology 18, no. 1 (2003): 33–71. Derya Ozkan & Robert J. Foster “Consumer Citizenship, Nationalism, and Neoliberal Globalization in Turkey: The Advertising Launch of Cola Turka” Advertising & Society Review, vol. 6 no. 3, 2005. |
8 | İmajların Küresel Dolaşımı I ARA SINAV 1 | Sturken& Cartwright, “Chapter 10: The global flow of visual culture”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 379-399. |
9 | İmajların Küresel Dolaşımı II | Sturken& Cartwright, “Chapter 10: The global flow of visual culture”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 399-423. Mirzoeff, “Diana’s Death: Gender, Photography and the Inauguration of Global Visual Culture” in An Introduction to Visual Culture. Routledge, 1999. pp. 231-247. |
10 | Sosyal Medya ve Internet Gösterim: Growing up Online (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/kidsonline/ Generation Like (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/generation-like/ | Lev Manovich &AliseTifentale“Selfiecity: Exploring Photography and Self-Fashioning in Social Media” in Berry, David M. and Michael Dieter, eds. Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design (Palgrave Macmillan: 2015), pp. 109-122. Susan Murray (2008) “Digital Images, Photo-sharing, and our shifting notions of everyday aesthetics” Journal of Visual Culture. Vol 7(2), pp. 147-163. |
11 | Sanal Gerçeklik, Dijital Kültürler Gösterim: Digital Nation (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/digitalnation/ SelfieCity Araştırma Projesi http://www.selfiecity.net/ Ara Sınav 2 | Nicholas Mirzoeff “Virtuality: From virtual antiquity to the pixel zone” in An Introduction to Visual Culture. Routledge, 1999. pp. 91-125. Geoffrey Batchen, “Specters of cyberspace,” in The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff, ed. (London: Routledge, 1998), 237–242. |
12 | Bilime Bakmak | Sturken& Cartwright, “Chapter 9: Scientific Looking, Looking at Science”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 337-377. |
13 | Görsel Proje Sunumları | |
14 | Görsel Proje Sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Görsel Proje Teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Marita Sturken & Lisa Cartwright. 2009. Practices of looking: an introduction to visual culture. New York: Oxford University Press. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest