DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sesler, Görüntüler, Kültürler II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 102
Bahar
2
2
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, postmodern imgeler dünyasını inceler. CDM 101 dersinin devamı ve tamamlayıcısıdır. Bu ders, öğrencilerin kendilerini çevreleyen görsel dünyaya bakışlarını değiştirmeyi amaçlar. Görsel kültürde anlamın nasıl üretildiği hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur. Ders şu sorular etrafında şekillenecektir: Görsel-işitsel dünyayı nasıl anlamdırıyoruz? Ekonomi, politika ve kültür görsel temsili nasıl etkiler? Görsel kültürün üretilme, tüketilme, dağıtılma ve yorumlanma biçimleri her gün gördüğümüz imgeleri nasıl etkiler? İmgeler ve iktidar arasında nasıl bir ilişki vardır?
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • çağdaş görsel kültürü tanımlayabileceklerdir.
  • izleyicilerin imgeleri nasıl anlamlandırdıklarını açıklayabileceklerdir.
  • görsel kültürün temel kavramlarını kullanabileceklerdir
  • imgeleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamlarında inceleyebileceklerdir.
  • görsel kültürel analiz yöntemlerini imgelere uygulayabileceklerdir
  • imgelerin sosyal alanda nasıl dolaştığını ayırdedebileceklerdir
  • görsel temsilin siyasetini tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Değerlendirme bir ev ödevi, iki ara sınav ve bir görsel proje üzerinden yapılır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Modernizmden Postmodernizme – Değişen Görsellik Rejimleri I Fredric Jameson“Postmodernism, ortheCulturalLogic of LateCapitalism” 146 (July-Aug 1984), pp. 53-92. David Harvey. TheCondition of Postmodernity. Blackwell, 1989, pp. 284-325.
3 Modernizmden Postmodernizme – Değişen Görsellik Rejimleri II: Simulacrum Gösterim: Český Sen (2004) (90 min) Jean Baudrillard,Simulacra and Simulation.University of Michigan Press, 1994, pp. 75-94.
4 Appropriation, Metinlerarasılık, Pastiş, Parodi Marita Sturken& Lisa Cartwright “Chapter 8: Postmodernism: Irony, Parody, Pastiche” in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2018 (Third Edition), pp. 301-336.
5 Gösteri - Gösterim: The Persuaders (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/persuaders/ Guy Debord, The Society of the Spectacle, 1967. Jean Baudrillard, The Gulf War did not take place. 1995. Zeynep Gürsel, “Spectacular Terrorism. Images on the Frontline of History” 9/11 New York – Istanbul (Ed. FerideÇiçekoğlu), pp. 154-191.
6 Cool Gösterim: Merchants of Cool (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/cool/view/ Dick Pountain and David Robins. Cool Rules. The Anatomy of an Attitude. Reaktion Books. 2000, pp. 15-33. Robert Farris Thompson “An Aesthetic of the Cool” African Arts. 1973. Vol 7(1), pp. 40-43, 64-67, 89-91.
7 Milliyetçilikten Küreselciliğe William Mazzarella "'Very Bombay': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency." Cultural Anthropology 18, no. 1 (2003): 33–71. Derya Ozkan & Robert J. Foster “Consumer Citizenship, Nationalism, and Neoliberal Globalization in Turkey: The Advertising Launch of Cola Turka” Advertising & Society Review, vol. 6 no. 3, 2005.
8 İmajların Küresel Dolaşımı I ARA SINAV 1 Sturken& Cartwright, “Chapter 10: The global flow of visual culture”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 379-399.
9 İmajların Küresel Dolaşımı II Sturken& Cartwright, “Chapter 10: The global flow of visual culture”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 399-423. Mirzoeff, “Diana’s Death: Gender, Photography and the Inauguration of Global Visual Culture” in An Introduction to Visual Culture. Routledge, 1999. pp. 231-247.
10 Sosyal Medya ve Internet Gösterim: Growing up Online (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/kidsonline/ Generation Like (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/generation-like/ Lev Manovich &AliseTifentale“Selfiecity: Exploring Photography and Self-Fashioning in Social Media” in Berry, David M. and Michael Dieter, eds. Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design (Palgrave Macmillan: 2015), pp. 109-122. Susan Murray (2008) “Digital Images, Photo-sharing, and our shifting notions of everyday aesthetics” Journal of Visual Culture. Vol 7(2), pp. 147-163.
11 Sanal Gerçeklik, Dijital Kültürler Gösterim: Digital Nation (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/digitalnation/ SelfieCity Araştırma Projesi http://www.selfiecity.net/ Ara Sınav 2 Nicholas Mirzoeff “Virtuality: From virtual antiquity to the pixel zone” in An Introduction to Visual Culture. Routledge, 1999. pp. 91-125. Geoffrey Batchen, “Specters of cyberspace,” in The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff, ed. (London: Routledge, 1998), 237–242.
12 Bilime Bakmak Sturken& Cartwright, “Chapter 9: Scientific Looking, Looking at Science”, in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009, pp. 337-377.
13 Görsel Proje Sunumları
14 Görsel Proje Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Görsel Proje Teslimi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Marita Sturken & Lisa Cartwright. 2009. Practices of looking: an introduction to visual culture. New York: Oxford University Press.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
14
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

 Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

X
7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

X
9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest